Southern Cruisers Riding Club

Ride & Free

SCRC - Wallachia chapter
500 mil Bohemia, 16.-18.8.2013, Plzeň a Šumava

Soutěž 500 mil Bohemia vznikla na základě zkušeností českých pořadatelů se stejnou soutěží konanou ve Švýcarsku. Organizátoři tuzemské soutěže uspořádali akci stejně jako v zahrančí pouze pro majitele motocyků Harley-Davidson a Buell. Škoda toho omezení, určitě by se přidalo více členů našeho chapteru.
Původně jsem měl jet s Erikem ale ten to nedlouho před samotnou akcí odpískal z rodinných důvodů. Škoda ale co už. Netřeba sa vlka báti, to se nějak zvládne. Zamluvil jsem si místo v kempu na břehu plzeňsk=é přehradní nádrže nedaleko plzeňské pobočky H-D. To zamluvení bylo asi zbytečné. Po příjezdu jsem objevil několik málo naháčů, převážně penzistů a dozvěděl se, že je to naturistický kemp :o))) Dooost dobrý :o). Ale za ty prachy, no nekup to ! Přes noc neměla být žádná hrůza. Rozbalil jsem jen plachtu přivázanou k motorce a vyrazil do místní restaurace. POřehrada je na okraji Plzně a tak jsem si šlápnul asi půl hoďky pěšky. Stálo to ale za to. Restaurace U šavejka má pěknou zahrádku, skvělou kuchyni i pivo. Měl jsem pěklný výhled na hlavní silnici a mohl tak pozorovat hodně motocyklů, v drtivé většině H-D. Plzeňská prodejna totiž měla večer uvítací akci. Já si jen říkal, že haryků bude tenhle víkend dost a dost, a raději jsem se sólo tetelil u dobré plzničky.
V sobotu ráno jsem pobalil věci, sprchnul se a rozloučil se s naturisty, kteří se už od brzkého rána povalovali nazí na lehátkách a dekách. V nákupním středisku jsem si koupil snídani a s potěšením si přečetl smsku od Erika, že nakonec dorazí a pojede soutěž se mnou. A skutečně, po zaregistrování v plzeňské prodejně H-D se po pár minutách objevil Erik i s Petrem, motorkářem, se kterým se potkal na dálnici z Prahy a který pak s námi odjel celou soutěž. Nedlouho po nich přijeli i ŠMudla, Luciáš a Kuzma z východočeského chapteru SCRC. Tož fajne :o).
Úvodní prolog nás dovedl na náměstí v Sušici. Tuhle úvodní etapu jsme si trochu natáhli. Až v cíli jsem pochopil, že itinerář je psaný formou vyznačení směrových šipek na křižovatkách silnic a proto je důležitejší znění samotné šipky na křižovatce, než předpokládaný směr podle mapy. Původně jsem si myslel, že nás tak dlouhá trasa, kterou máme projet nejpozději během 24 hodin od startu, přivede i na rodnou Moravu. Nepřivedla. Celou trasu jsme projezdili víceméně po Šumavě. Jedno místo jsme projeli i třikrát ale pokaždé z jiné strany, takže se nedá říct, že bychom jezdili po stejných cestách. Závod byl řešen jako etapová jízda. Cíl každé etapy byl otevřen v určitou dobu, takže se nevyplatilo jet příliš rychle. nebylo by to nic platné. V každé etapě bylo několik kontrolních průjezdních stanovišť vyznačených v itineráři a také několim tajných, aby si to nikdo nezkracoval. Jelo se nám v tříčlenné skupince celkem fajně. V cíli každé etapy jsme si sedli, projeli si podle itineráře trasu v mapě a naznačili její pravděpodobný průbeh v navigaci. Během druhé etapy jsme si vše doladili a zbytek etap už byla vícemnéně brnkačka. Jedna z večerníc etap končila ve firmě VMP Písek. Je to známá prodejna a servis pro opravy a hlavně úpravy motocyklů, vedená Mírou Žižkou. Na dvorku prodejny bylo připraveno občerstvení, mohli jsme si projít dílnu v přízemí a kdo chtěl, tak se mohl dvě až tři hoďky prospat v prvním patře na zemi prodejny. My tři jsme toho využili ale z celkového počtu 105 účastbíků nás tam leželo tak patnáct. Na rozdíl od Erika jsem se vyspal během dvou a půl hoďky náramně a museli mně kluci vzbudit, jinak bych zaspal :o) Erik prý nezamhouřil oči. Cesta v noci byla celkem únavná. Ne ani tolik pro nedostatek spánku, jako spíš nuda, kdy není vidět vůbec žádné okolí a cesta jen na pár metrů dopředu. Po rozednění už se jelo veseleji. Do cíle jsme dorazili chvilku před polednem s tříhodinovým náskokem před závěrečnou. Dostali jsme stravenky na oběd, kdy jsem si musel vybojovat smažák místo jednotného masa. Už jsem myslel, že si budu muset skočit aspoň na brambůrky :o)))
Cestou zpátky nás chvíli doprovázel Petr aby se po chvíli odpojil na Prahu a my pokračovali dál k Brnu. Když spočítám cestu do Plzně a zpět tak jsme vlastně najeli 2x 500 mil / 805 km. Já během dvou a půl dne a Erik během jednoho a půl dne. Ten by měl dostat odznaky za úspěšné splnění soutěže dva a ne jen jeden :o)
(Bob)

GALERIE :
Bob - rajce.idnes.cz
Milan (nečlen SCRC)

GALERIE na FB : (tyto galerie jsou ke zhlédnutí pouze po přihlášení na Facebook )